Drążek do podciągania

Drążek do podciągania

Świetny do ćwiczeń w domu

Nie każdy z nas lubi ćwiczyć na siłowni. Nie potrzebna jest nam siłownia do otrzymania pożądanych efektów w wyglądzie naszego ciała. Wszystko można osiągnąć sumienną pracą w domu i dietą. Oczywiście, chodzenie na siłownie dodatkowo motywuje, oraz ułatwia nam dobór odpowiedniego sprzętu do danych ćwiczeń na wybraną partię ciała, oraz na siłowni często możemy spotkać doświadczone osoby, które pomogą nam w treningu i będą służyć nam radą podczas robienia danego treningu. Bardzo dużym plusem siłowni jest też możliwość wynajęcia trenera, który będzie prowadził nas na początku naszej przygody z ćwiczeniem. Jednak, możemy robić treningi w domu i nic nie stoi na przeszkodzie, żeby nie wychodzić z niego podczas czasu ćwiczeń. Warto jest w takiej sytuacji posiadać odpowiedni sprzęt do wykonywania danych ćwiczeń. Każda partia mięśniowa wymaga dobrego zestawu ćwiczeń i przed treningiem powinniśmy zaplanować jak będzie on wyglądał.

Wybór drążka

Dobrym przykładem przyrządu do ćwiczeń w domu jest drążek. Robienie ćwiczeń z jego udziałem na samym początku może być dla nas bardzo kłopotliwe i treningi mogą okazać się bardzo ciężkie, ale z czasem zbudujemy siłę, która pozwoli na robienie lepszych treningów w przyszłości. W Internecie możemy znaleźć wiele stron z tego typu artykułami. Warto jest poczytać opinie i wybrać stronę, która ma najlepszy jakościowo sprzęt. Drążek musi pasować do pokoju, w którym będzie zamocowany. Jego rozmiar gra tutaj kluczową rolę. Należy zapoznać się z jego wielkością i dobrać ją pod tą, która jest dostępna w danym pomieszczeniu do ćwiczeń w naszym domu. Warto jest też sprawdzić z jakich materiałów jest wykonany. Może mieć to wpływ na jego jakość.

Miejsce

To w jakim miejscu umieścimy nasz drążek jest bardzo istotne. Musi być to miejsce, które nie będzie przeszkadzało innym domownikom. Musimy mieć do niego łatwy dostęp i wygodę podczas użytkowania. Dobrze, jeżeli mamy pokój, w którym możemy umieścić nasze przyrządy do ćwiczeń. Wszystko komplikuje się w dość mocnym stopniu kiedy nie mamy takiego pomieszczenia. Wtedy musimy improwizować. Garaż, lub strych mogą być idealnym wyborem. Jeżeli, mamy ogród to też może okazać się to idealny wybór na umieszczenia tam drążka. Ćwiczenia na świeżym powietrzu zawsze są ciekawym przeżyciem, które dobrze wpływa na nasze zdrowie. Będzie to bardzo dobry pomysł, jeżeli lubimy aktywności poza domem i chcemy przy tym ćwiczyć na drążku. Bardzo ważne jednak jest nasze podejście do ćwiczeń i to jak będziemy traktować nasze treningi.

Drążek do podciągania – jak z nim ćwiczyć?

Drążek do podciągania – jak z nim ćwiczyć?

Drożejące karnety na siłownię lub duża odległość do najbliższej siłowni powoduje, iż wiele osób, chcących zacząć aktywnie spędzać wolny czas decyduje się na trening w warunkach domowych. Jest to wygodna forma treningu, a do wykonywania ćwiczeń wystarczy się jedynie wygodnie ubrać, znaleźć odrobinę przestrzeni i zrobić rozgrzewkę. A co ze sprzętem? Wiele osób inwestuje w najpotrzebniejsze akcesoria i sprzęty treningowe, które dużo nie kosztują. Do jednych z najczęściej wybieranych i kupowanych należy drążek do podciągania dostępny online. Jak sama nazwa wskazuje, służy on do podciągania się w celu wzmocnienia i wyrzeźbienia mięśni pleców, w szczególności najszerszych grzbietu. Jednak czy to wszystko, co możemy zrobić przy pomocy tego sprzętu?

Jakie ćwiczenia na drążku?

Oczywiście podstawową funkcją drążka jest trenowanie mięśni pleców poprzez najróżniejsze podciągania szerokim, czy wąskim nachwytem, podchwytem, czy też z użyciem akcesoriów, takich jak guma, która polecana jest osobom początkującym, niemającym jeszcze tyle siły, by wykonać samodzielne podciągnięcie. Podciągając się, trzeba pracować nad poprawną techniką, a przede wszystkim nie robić niczego w pośpiechu i niedbale, bo może to grozić kontuzją. Ćwiczenia na plecy to oczywiście nie jedyne, jakie można wykonać przy pomocy drążka.

Skuteczny trening brzucha

Odwiedzając siłownię, nie raz można zauważyć, że trenujący używają drążka często do ćwiczeń brzucha w zwisie. Górna partia ciała, trzymając się drążka, pozostaje w bezruchu, natomiast podnosząc nogi od dołu do góry, można wzmocnić swoje mięśnie brzucha i popracować nad tą jakże pożądaną “kratką”, czy “sześciopakiem”. Są różne poziomy trudności i warianty wykonywania tego ćwiczenia, a urozmaicając je, można ćwiczyć również mięśnie skośne brzucha.

Trening z TRX

Bardziej obeznani w fitnessie mogą kojarzyć ten termin lepiej niż początkujący. TRX to specjalne taśmy, które pozwalają wykonać pełnowartościowy trening z użyciem ciężaru własnego ciała. Montuje się, a w zasadzie zaczepia właśnie na drążku, dzięki czemu swobodnie będzie można wykonywać każde ćwiczenie. Za pomocą drążka i TRX można wykonać m.in. ćwiczenia na klatkę piersiową, plecy, brzuch, biceps, czy barki.

Fundamenty kalisteniki

Oglądając zarówno amatorów, jak i zawodowców w kalistenice zauważyć można, że drążek stanowi tutaj podstawę dla wielu ćwiczeń. Oprócz wcześniej wspomnianych podciągnięć na drążku można wykonać szereg innych ćwiczeń o różnym poziomie zaawansowania. Należą do nich np. Muscle-up, czyli przejście od podciągnięcia do tzw. dipu, front lever – po polsku często nazywana wagą przodem w zwisie, czyli back lever. Wszystko to daje jeden niepozorny sprzęt – drążek do podciągania.

 

Drążek do ćwiczeń – proste narzędzie do ćwiczeń poprawiające sylwetkę

Drążek do ćwiczeń – proste narzędzie do ćwiczeń poprawiające sylwetkę

Osoby chcące rozpocząć swoją przygodę z podciąganiem, już na starcie stają przed wyborem, mają postawić na nieco bardziej skomplikowany w montażu drążek na ścianę, czy też wystarczy im drążek rozporowy?

Podciąganie jest bardzo dobrym ćwiczeniem pozwalającym efektywnie wzmocnić mięśnie pleców, ramion oraz przedramion. Bardzo istotnym plusem podciągania jest również zwiększenie komfortu w przypadku wykonywania pracy siedzącej-ponieważ podczas podciągania rozciągania oraz przy zwykłym zwisaniu na drążku ćwiczący rozciąga mięśnie pleców, umożliwiając w ten sposób odciążenie kręgosłupa.

Jaki drążek do ćwiczeń wybrać-Rozporowy czy mocowany na kołki?

Wybór konkretnego rodzaju drążka do ćwiczeń może determinować posiadana przestrzeń. W przypadku niewielkiej przestrzeni zalecany jest drążek rozporowy. Montuje się go wewnątrz framugi drzwiowej, co pozwala uniknąć ingerencji mechanicznych (niewymagane są dodatkowe nawicerty). W przypadku tego typu drążka należy bardzo uważnie go zamontować, ponieważ przy zbyt lekkim jego wkręceniu we framugę, ćwiczący może spaść i doznać bolesnych kontuzji.

Drążek na ścianę/do sufitu-montowany jest w odpowiednio wykonanych odwiertach za pomocą kołków rozporowych. Nie wolno tego typu drążka montować do płyt gipsowych, takie mocowanie nie będzie trwałe i może skutkować uszkodzeniami. Należy go zatem montować do zwyklej, betonowej ściany lub sufitu.

Drążek prosty czy wygięty?

Drążek prosty jest odpowiedni do każdego rodzaju podciągania, drążek wygięty będzie odpowiedniejszy dla ćwiczących, którzy cenią sobie szeroki nachwyt podczas wykonywania podciągnięć.

Jakie partie mięśni są ćwiczone podczas podciągania?

Wykonując poprawne technicznie podciągnięcia, ćwiczący poprawia swoją ogólną sprawność fizyczną i sylwetkę, skupiając się głównie na takich partiach jak:

– najszerszy grzbietu,

– czworoboczny,

– dwugłowy ramienia,

– skośne brzucha,

– piersiowy większy,

– prosty brzucha,

– obręczy barkowej,

– dwugłowy ramienia (biceps).

Wyróżnia się dwa typy podciągania: podchwytem i nachwytem. Podciąganie podchwytem pozwala bardziej skupić się na rozbudowywaniu mięśni ramion, z racji tego, iż do pracy głównie angażuje się popularne bicepsy, z wykorzystaniem wąskiego rozstawu dłoni na drążku i pogłębienie pracy ramion. Podciąganie nachwytem w większym stopniu pozwala angażować mięśnie najszersze grzbietu, co pozwala poszerzyć sylwetkę ćwiczącego, prowadząc w kierunku sylwetki w kształcie litery “V”.

Drążek do pociągania (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Sprzet-silowy_Urzadzenia-do-cwiczen_Drazki-do-podciagania-1041.html) jest zatem świetnym narzędziem, które nie wymaga dużo przestrzeni, pozwalając w bardzo korzystny sposób rozbudować sylwetkę zarówno początkującym użytkownikom, jak i tym zaawansowanym. Jego prostota jest bardzo ceniona przez ćwiczących, bez wychodzenia z domu można wykonać solidny trening. Również osoby wykonujące siedzącą pracę, powinny rozważyć zakup i zamontowanie drążka, w celu rozciągania swoich mięśni pleców i poprawy komfortu pracy.